GROEP 4A

We heten jullie van harte welkom op de pagina van groep 4A! Wij zijn juf Carmen en Juf Seher. Dit jaar bestaat groep 4a uit 20 lieve en gezellige kinderen. Op maandag t/m woensdag staat juf Carmen Hoefdraad voor de klas en op donderdag en vrijdag juf Seher. Samen gaan we er dit jaar een heel mooi en leerzaam jaar van maken.

In groep 4a leren wij rekenen t/m 100. Ook leren wij dit schooljaar de tafels van 1 t/m 10. Bij schrijven leren wij de schrijfletters in hoofdletters te schrijven. En met taal zijn wij dit jaar bezig met woordenschat en het zoeken van het zelfstandig naamwoord, lidwoord, werkwoord en bijvoeglijk naamwoord in een zin.

Wij leren ook leuk om te gaan met elkaar in de Kwink lessen, zodat het buitenspelen en het samenwerken goed verloopt. Hoe werken wij in de klas? We beginnen de les met een instructie. Voor de kinderen die moeite hebben met het onderdeel volgt een verlengde instructie. Tijdens het zelfstandig werken zet de leerkracht de timer en het stoplicht in. Binnen de tijd moet de leerlingen klaar zijn met de opdracht. Bij een rood stoplicht werk je zelfstandig en stil, bij een oranje stoplicht mag je fluisterend iets vragen aan je buurman/buurvrouw en bij een groen stoplicht mag je samenwerken.

M.b.v. de doelenmuren houden we zicht op ontwikkeling en maken we leren zichtbaar. Op deze doelenmuren worden groepsdoelen en individuele doelen zichtbaar gemaakt.
Er worden succescriteria geformuleerd en er wordt weergegeven hoe doelen bereikt kunnen worden. Als kinderen nog moeite hebben met bepaalde doelen dan kunnen ze uit de doelenkasten werkjes maken om te oefenen.

Belangrijke regels in de klas zijn: dat we naar elkaar luisteren, we een vinger opsteken als we een vraag hebben, we ons aan de regels van het stoplicht houden en we met respect met elkaar omgaan. We helpen en steunen elkaar. Dit jaar is hiervoor het Zonnetje van de Dag gestart. Aan het begin van de dag trekt de juf een naam van een kind. Niemand weet wie het is dus iedereen doet zijn best want wie weet ben jij het zonnetje vandaag. Aan het eind van de dag kijken we of het zonnetje een goede dag heeft gehad. Na 20 goede dagen gaan we iets leuks doen met elkaar.
Handig om te weten:

De kinderen hebben op donderdag en vrijdag gym (gymkleding is verplicht voor de kinderen) en op de woensdagen (let op! De laatste 20 weken van het schooljaar) hebben we zwemles. Op dinsdag hebben de kinderen techniek en op donderdag muziek van meester Andrew.

Even voorstellen:

Carmen Hoefdraad
Ik ben Carmen Hoefdraad en ben sinds 1998 werkzaam op basisschool de Wissel. Ik heb zelf drie kinderen, 9 kleinkinderen en 1 achterkleinzoon. De kinderen op de Wissel gaan mij aan het hart en ik doe dat nog steeds met heel veel plezier.
 Verder hou ik van lekker eten en breng graag tijd door met mijn kinderen en kleinkinderen.

Mijn emailadres is: choefdraad@basisschooldewissel.nl
Mijn werkdagen zijn: maan-,dins- en woensdag.

Seher Karaca
Ik ben juf Seher en naast dat ik leerkracht ben, ben ik ook moeder van 2 kinderen en woon met mijn gezin in Vlaardingen. Ik werk al vele jaren met veel plezier op De Wissel. Dit schooljaar sta ik samen met Carmen voor groep 4. In de afgelopen jaren heb ik diverse onder- en middenbouw groepen lesgegeven. Ik sta graag met het team, ouders en kinderen in verbinding en zie het als een gezamenlijk doel goed onderwijs te bieden waar ieder kind de ruimte krijgt. De ruimte om te groeien, ontwikkelen, ontdekken, verwonderen en te leren. Verder geniet ik nog elk dag van het lesgeven, de spontaniteit van de kinderen en van de samenwerking met ouders en collega’s.

Mijn werkdagen zijn: donderdag en vrijdag
Mijn mailadres is:
skaraca@basisschooldewissel.nl