gROEP 6A

In groep 6 leren we veel verschillende dingen.  
Met rekenen gaan we dit jaar aan de slag met de breuken en pakken we het cijferend (onder elkaar) rekenen  (+, -, x en :) verder op. Vindt u het leuk om te zien waar we mee bezig zijn in de klas? Op Klasbord worden regelmatig berichten geplaatst waar de kinderen op dat moment mee bezig zijn. De samenvattingen voor aardrijkskunde, geschiedenis en natuur worden hier ook op gedeeld.   
Met spelling, begrijpend lezen en technisch lezen wordt er voortborduurt op de doelen die in voorgaande jaren zijn aangeboden. Dit jaar zal de focus liggen op begrijpend lezen. Thuis lezen en hier vragen over beantwoorden, helpt hierbij. 
 
Elke ochtend beginnen we met het herhalen van de doelen van de blokken. Zo starten we bijvoorbeeld met de som van de dag, een aantal sommen cijferend oplossen of het herhalen van de aangeboden taaldoelen. Ook oefenen we regelmatig met het oplossen van een verhaalsom, zo bereiden we de kinderen langzaamaan voor op de CITO’s die eraan komen. Het leren wordt zichtbaar gemaakt aan de doelenmuren. 
 
De afspraken/klassenregels zijn samen met de kinderen opgesteld. Daarbij staat centraal hoe een kind zelf behandeld wil worden en hoe hij een ander behandeld. Doordat de kinderen medeverantwoordelijk zijn voor de afspraken in de klas, leven de kinderen ze beter na. Kwink is een methode die onder andere het sociaal emotioneel leren ondersteunt. 
Verder werken we met extra instructiegroepjes om hiaten weg te werken of om verrijking/verdieping aan te bieden.  
 
Even voorstellen:  



 
Mijn naam is Marja en ik ben dit schooljaar (2024-2025) op de Wissel gestart als juf van groep 6a. Voordat ik bij de Wissel startte, werkte ik vijf jaar op een andere basisschool, ook ‘op’ Rotterdam Zuid. Ik gaf daar les aan de groepen 5 en 6 en weet dus heel goed wat de kinderen in groep 6 moeten kunnen 😊.   
Ik vind het in mijn werk erg belangrijk dat elk kind in mijn klas zich gezien en gehoord voelt. Ook vind ik het belangrijk om goed contact met de ouders van de kinderen te hebben. Wanneer het kind, de leerkracht en de ouders samenwerken geeft dit het fijnste en beste resultaat voor de leerlingen.  

Mijn werkdagen zijn: ma-wo-do en vrijdag. Op dinsdag staat meester Drees voor de klas.  
 
Verder handig om te weten: op maandag hebben de kinderen techniek, op dinsdag Engels/verkeer, op donderdag muziek en gym, en op vrijdag gym.




Log in Ontwerp | HFCM onderwijs Realisatie | Cloudwise